Agroturystyka Stężyca różni się od agroturystyki tym, że koncentruje się w szczególności na rolniczych aspektach wiejskiego ośrodka turystycznego, podczas gdy agroturystyka Stężyca obejmuje kulturowe i społeczne aspekty życia na wsi, takie jak lokalna sztuka, dziedzictwo, muzyka i kuchnia danej wioski lub regionu. W rezultacie rynek agroturystyczny mógł wyrosnąć na niezależny i zrównoważony rynek, opierając się na sile branży agroturystycznej. Było to możliwe, ponieważ dochody z agroturystyki są generowane oddzielnie, pomimo silnej współzależności między przemysłem wiejskim i agroturystycznym. Pomogło to gospodarkom wiejskim na różne sposoby, co nabiera szczególnego znaczenia, biorąc pod uwagę zmienne, którym podlegają gospodarki wiejskie; obejmuje to zależność od warunków pogodowych, czynników rynkowych wpływających na ceny produktów rolnych, nieprzewidywalnie zmieniających się wzorców upraw z powodu zmian klimatycznych i globalnego ocieplenia itp. Najbardziej oczywistym z szeregu korzyści agroturystycznych w Stężycy są bezpośrednie dochody z agroturystyki, które pomagają rolnikom uprawnym i ogrodniczym, zapewniając im dodatkowe źródło dochodu. Przychody te stały się niezbędne dla społeczności wiejskich, które zainwestowały w agroturystykę w ostatnich latach, ponieważ pomogły im one w zabezpieczeniu się przed tradycyjnymi rynkami produktów rolnych, na których często byli zmuszeni sprzedawać swoje produkty po cenach dyktowanych przez rynek, nad którymi nie mają kontroli. Co więcej, niektórym przedsiębiorstwom agroturystycznym, takim jak agroturystyka Stężyca, udało się również zaistnieć jako marki niszowe, które obecnie konkurują z uznanymi przedsiębiorstwami przetwórstwa spożywczego. Takie przedsiębiorstwa mają przewagę pod względem zmniejszonej zawartości chemicznej i przyjazności dla środowiska swoich produktów.